2019-08-02
Nem ez az első motoros fűkaszám, de ez az első elekromos. Illetve volt fűszegély nyíró a családban, de az komolytalan volt. Szeretem, mert nincs annyi gond vele, mint a benzinesekkel, nem büdös, és engem nem zavar, hogy húzom magam után a hosszabbítót. 2.4mm-es damyl-lal és a maga 1400W-jával brutális. Nem csak a füvet és a kórókat viszi le, hanem a hajtásokat, és ha az ember nem vigyáz kiírtja a ribizlit, rózsát, kis szőlőket. A hátránya, hogy az embert beszórja tetőtől talpig fűvel, földdel. Mindenképpen be kell öltözni hozzá, és kell az arc védő. Azért is be kell öltöznöm, mert valamelyik gazra ellergiás vagyok.
Most már több mnt egy éve használom. A benzines gépekhez képest sokkal könnyebb.
Vannak azért konstrukciós hibái. Az eredeti damyl fej nem bírta a nagy teljesítményt és a gaz dzsungelt a telkemen, sokszor szétugrott, végül egy régebbi kasza dobját tettem rá. A másik probléma most adódott, hogy kitört a damyl levágó kés. Ez arra szolgál, hogy amikor a dobról hosszabb damyl-t sikerül kiengednünk, mint amennyi megengedett, levágja a rajta túlnyúló részt. Az ember nem is gondolja, mennyire fontos ez a kis kés. Ha a damyl hosszabb, sokkal nagyobb energiája lesz, repül körölöttünk minden.
Ezen a képen látszik a védőtányér, meg a rápattintható gumiszerű pereme, amiből kitört a kés. A mintaboltjuk minden nap (hétvégén is!) nyitva van este 7-ig, de a szervizük nem. Végül is sikerült velük beszélnem, tudtak is volna adni olyan 3700HUF magasságában olyan peremet, csak közben elgondolkodtam, hogy ez megint ki fog törni, és hogyan tudnám megoldani magam. A védőtányért átfúrtam. Vettemm egy sarokvasat, aminek a megfelelő élét sikítóval élesre köszörültem, azután M8-as csavarral és egy méretes alátéttel felcsavaroztam.
Talán egysze majd a felesleges részt le is vágom.